header

header

måndag 14 februari 2011

Det känns trist


Bild: weheartit.com

Jag älskar att spela fotboll, det är en av mina stora kärlekar i livet. Jag kanske inte är jätte bra alltid men jag är fotbollen ändå väldigt trogen. Jag älskar även mitt fotbollslag och det är en av anledningarna till att jag älskar att spela fotboll, tjejerna i laget! Igår kväll fick jag ett sms av min tränare där han sa att han kommer sluta träna oss. Detta har vi haft på känn länge och när han nämnt det tidigare sa flera av de äldre spelarna att om han går så går de också och det har hållt mig vaken i natt.
Om de äldre spelarna går så finns det ingen anleding för mig att spela kvar i mitt lag. Jag är jätte ledsen över detta och det känns som om något jag inte vill släppa taget om tas från mig. Ingenting är självklart säkert ännu men två spelare har redan sagt att de inte vill spela kvar. Vi ska ha ett möte med laget imorgon men samtidigt har jag möte på jobbet och kan därför inte gå på fotbollsmötet vilket gör mig jätte arg för jag vill vara med och påverka. Eftersom jag inte kan påverka imorgon försöker jag därför med hela mitt hjärta, och all min kärlek jag har för fotbollen, övertyga tjejerna om att stanna kvar.
Byt lag kanske ni tänker, men att vid 25års ålder börja om och starta i ett nytt lag med tjejer jag inte känner känns inte alls bra. Sedan kanske andra tjejer också byter lag och vi kanske då kan börja i samma lag men jag ligger inte på samma nivå som dem och skulle kanske däröfr inte platsa i samma lag som de väljer att spela i.
Allt känns i alla fall väldigt jobbigt och det känns ännu jobbigare att jag inte kan påverka situationen på något sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar