header

header

onsdag 2 februari 2011

Skönhetstrender våren/sommaren 2011

Jag är heeelt slut efter pilates passet idag. Vi gjorde sjukt jobbiga benövningar och mina ben är nu som spagetti. Körde fys igår också och imorgon är det fotbollsträning. Hoppas mina ben orkar, om de gör det så är det bara bra för det är fettet på låren och magen som jag vill få bort.

Nu till något helt annat. Cosmopolitan listar vårens skönhetstrender och jag tänkte nu dela med mig av mina favoriter.
Strandhår
Spraya håret med saltvattenspray. Gör sedan en lös knut i nacken och låt låte hår hänga fram.
Snedlugg
Svet håret tvärs över ansiktet och fäst med ett fint hårspänne.
Platinablont
Jag älskar både sminket, frisyren och hårfären. Dock passar inte alla i platinablont. Lägg en ljus persikorosa ögonskugga som bas. Använde sedan en isblå ögonskugga i inre ögonvrån.
Mittbena
Använd utslätande schampo och balsam och avsluta med matt vax för att få den perfekta mittbenen.

Pop läppar

Använd ett korallfärgat läppstift och tona ner resten av sminket.


Naturligt smink

Använd en rouge i bruna nyasner och använd den på kindben, tinningar och på ögonlocken.

Vill ni läsa mer om dessa trender kolla www.cosmopolitan.se/skonhet/2011/01/18/skonhetstrender.varsommar-11





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar