header

header

onsdag 7 december 2011

Bra pilates övning!



Nu ska jag försöka förklara en jätte bra övning. Jag var på pilates idag och denna kändes verkligen i insida lår och "kärlekshandtagen" som de kallas. Detta är i alla fall områden jag verkligen behöver träna. Man ligger som på bilden men istället för att ha understa armen böjd ligger man på den. Man börjar med båda benen ovanpå varandra på golvet, sedan lyfter man båda benen en bit över golvet (nedersta benet ska inte vara kvar i golvet som på bilden) sedan går det nederst benet framåt och det överst benet bakåt, som när man öppnar en sax. Sedan "stänger man benen" och sätter fötterna ovanpå varandra igen och tar ner dem. Detta upprepar man ett antal gånger och sedan byter man sida. Efter pilatesen hade vi avslppning och det var typ det bästa på hela dagen. Kändes så skönt. Har inte haft en lugn stund denna vecka känns det som. Var hemma typ en timme i måndags, vände i dörren igår och idag åkte jag direkt från jobbet till pilates. Men julpysslet var kul och jag fick lite komp så det är perfek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar